ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΕΝΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑ
ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΨΑΞΕΙΣ ΙΔΡΥΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΤΣΙ ? ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΗΓΗ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ?
ΕΝΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΑΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΝΙΑΡΧΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΤΟ 1950 ΕΙΧΕ 6000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΩ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΑΡΧΙΚΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΗΣ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ .
ΜΑΛΙΣΤΑ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ .
ΑΣ ΡΙΞΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΜΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΧΕΙ ΠΑΙΧΤΕΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΣΕ ΑΓΝΟΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΟΛΟΣΣΟ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΝΑ ΤΟΝ ΚΟΜΜΑΤΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΞΕΠΟΥΛΟΥΝ ΠΑΡΑΧΩΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ .
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Από τα μέσα του 19ου αιώνα η καρδιά της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας μεταφέρεται από τη Σύρα στον Πειραιά. Το 1925, με την επέκταση του λιμανιού, οι ναυπηγοεπισκευαστές μετακομίζουν στο Πέραμα.
Το 1937 το κράτος παραχωρεί στο Πολεμικό Ναυτικό τον Σκαραμαγκά για να δημιουργήσει εκεί ναυπηγείο. Το πρώτο εξοπλιστικό πρόγραμμα (αντιτορπιλικά και υποβρύχια) διακόπηκε από τη ναζιστική εισβολή.
1957 Επειτα από 25 χρόνια ενασχόλησης με τη ναυτιλία, ο Σταύρος Νιάρχος είναι ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου ιδιωτικού στόλου σε παγκόσμια κλίμακα, με 48 πλοία σε κίνηση και 28 υπό παραγγελία. Ιδρύει τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. στον Σκαραμαγκά και δύο χρόνια αργότερα αποκτά τα δύο τρίτα του διυλιστηρίου του Ασπροπύργου.
Το 1969 ιδρύεται το Ναυπηγείο Ελευσίνας και το 1972 αυτό της Χαλκίδας.
1960 – 1980 Η χρυσή εποχή του Σκαραμαγκά. Περισσότερα από 9.000 εμπορικά και πολλά πολεμικά επισκευάζονται εδώ• ανάμεσά τους, και πλοία του 6ου αμερικανικού στόλου. Στη δεκαετία του ’70, τα ναυπηγεία κατασκευάζουν πλοία για το Πολεμικό Ναυτικό.
1983 Πραγματοποιούνται ελεύθερες εκλογές στο σωματείο του ναυπηγείου, που θα συγκρουσθεί σκληρά για τη συλλογική σύμβαση και θα πραγματοποιήσει την πρώτη απεργία ύστερα από 27 χρόνια λειτουργίας.
1985 Ο Νιάρχος προχωρεί σε λοκ άουτ. Επειτα από 6 μήνες απεργιών, οι απεργοί δικαιώνονται. Η
κρατική ΕΤΒΑ εξαγοράζει το ναυπηγείο.
1992 Η κυβέρνηση Μητσοτάκη θέτει τα ναυπηγεία σε εκκαθάριση εν λειτουργία, ώστε να τα ιδιωτικοποιήσει. Συγκρούσεις των εργαζομένων με την κυβέρνηση.
1996 Οι εργαζόμενοι αγοράζουν το 49% των μετοχών της εταιρείας. Οι Βρυξέλλες επιβάλλουν ιδιωτικό μάνατζμεντ. Η ΕΤΒΑ προχωρεί σε διεθνή διαγωνισμό και το μάνατζμεντ ανατίθεται στην αμερικανική Brown & Root με αμοιβή 550 εκατ. δρχ. συν 5% επί των κερδών του ναυπηγείου. Η Brown & Root εγκαταλείπει το ναυπηγείο το 1998.
1997 Ο ΟΣΕ και ο ΗΣΑΠ υπογράφουν με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (σε συνεργασία με διεθνή κοινοπρακτικά σχήματα) εφτά συμβάσεις ύψους σχεδόν 52 δισεκατομμυρίων δραχμών. Στις τρεις από τις έξι συμβάσεις του ΟΣΕ συμμετέχει η Siemens.
2001 Η HDW/Ferrostaal εξαγοράζει τον Σκαραμαγκά προς 1 δισ. δραχμές, με συμβάσεις τρισεκατομμυρίων. Λίγο μετά ο ΟΣΕ προκαταβάλλει στα ναυπηγεία 4,5 δισ. δραχμές!
2002 Η περιβόητη συμφωνία του Αμβούργου: στην κυβέρνηση διεξάγεται πόλεμος μεταξύ των αρμόδιων υπουργών. Αυτήν ακριβώς την περίοδο και το ρόλο που διαδραμάτισαν οι αρμόδιοι υπουργοί ερευνά η Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.
2004 Η HDW συγχωνεύεται με την Thyssen Krupp, που αποκτά τον Σκαραμαγκά με όλες τις εκκρεμότητες και ένα πρόστιμο 230 εκατ. ευρώ από την Κομισιόν για τις παράνομες κρατικές επιδοτήσεις.
2006 Στο Κίελο οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού διαπιστώνουν πως το υποβρύχιο «Παπανικολής» γέρνει. Αρνούνται να το παραλάβουν. Η ThyssenKrupp ενεργοποιεί την ΕΤΥΕ και την αποσχίζει από τη μητρική της μαζί με 202 εργαζομένους τότε (τώρα 160).
2007 Η Εταιρεία Τροχαίου Υλικού πωλείται στον όμιλο Dr Meyer.
2009 Η ΕΤΥΕ κάνει στάση πληρωμών και πτωχεύει. Οι 160 εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι από τον Μάιο του ’09 μέχρι σήμερα.
Σήμερα: Εχουμε καταβάλει στους Γερμανούς κατασκευαστές περίπου 1,4 δισ. ευρώ και δεν έχουμε παραλάβει ούτε ένα υποβρύχιο. Η ελληνική κυβέρνηση έχει συμφωνήσει να εξοφλήσει σε εννέα χρόνια, με καταβολή 50 έως 200 εκατ. ευρώ ετησίως, και να παραλάβει κανονικά και το υποβρύχιο που γέρνει.
Πηγές: Φίλιππου Σαχινίδη, «Τα Ελληνικά Ναυπηγεία», έκδοση του Ελληνικού Λαογραφικού και Ιστορικού Αρχείου και αρχείο «Ελευθεροτυπίας».
Από τα μέσα του 19ου αιώνα η καρδιά της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας μεταφέρεται από τη Σύρα στον Πειραιά. Το 1925, με την επέκταση του λιμανιού, οι ναυπηγοεπισκευαστές μετακομίζουν στο Πέραμα.
Το 1937 το κράτος παραχωρεί στο Πολεμικό Ναυτικό τον Σκαραμαγκά για να δημιουργήσει εκεί ναυπηγείο. Το πρώτο εξοπλιστικό πρόγραμμα (αντιτορπιλικά και υποβρύχια) διακόπηκε από τη ναζιστική εισβολή.
1957 Επειτα από 25 χρόνια ενασχόλησης με τη ναυτιλία, ο Σταύρος Νιάρχος είναι ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου ιδιωτικού στόλου σε παγκόσμια κλίμακα, με 48 πλοία σε κίνηση και 28 υπό παραγγελία. Ιδρύει τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. στον Σκαραμαγκά και δύο χρόνια αργότερα αποκτά τα δύο τρίτα του διυλιστηρίου του Ασπροπύργου.
Το 1969 ιδρύεται το Ναυπηγείο Ελευσίνας και το 1972 αυτό της Χαλκίδας.
1960 – 1980 Η χρυσή εποχή του Σκαραμαγκά. Περισσότερα από 9.000 εμπορικά και πολλά πολεμικά επισκευάζονται εδώ• ανάμεσά τους, και πλοία του 6ου αμερικανικού στόλου. Στη δεκαετία του ’70, τα ναυπηγεία κατασκευάζουν πλοία για το Πολεμικό Ναυτικό.
1983 Πραγματοποιούνται ελεύθερες εκλογές στο σωματείο του ναυπηγείου, που θα συγκρουσθεί σκληρά για τη συλλογική σύμβαση και θα πραγματοποιήσει την πρώτη απεργία ύστερα από 27 χρόνια λειτουργίας.
1985 Ο Νιάρχος προχωρεί σε λοκ άουτ. Επειτα από 6 μήνες απεργιών, οι απεργοί δικαιώνονται. Η
κρατική ΕΤΒΑ εξαγοράζει το ναυπηγείο.
1992 Η κυβέρνηση Μητσοτάκη θέτει τα ναυπηγεία σε εκκαθάριση εν λειτουργία, ώστε να τα ιδιωτικοποιήσει. Συγκρούσεις των εργαζομένων με την κυβέρνηση.
1996 Οι εργαζόμενοι αγοράζουν το 49% των μετοχών της εταιρείας. Οι Βρυξέλλες επιβάλλουν ιδιωτικό μάνατζμεντ. Η ΕΤΒΑ προχωρεί σε διεθνή διαγωνισμό και το μάνατζμεντ ανατίθεται στην αμερικανική Brown & Root με αμοιβή 550 εκατ. δρχ. συν 5% επί των κερδών του ναυπηγείου. Η Brown & Root εγκαταλείπει το ναυπηγείο το 1998.
1997 Ο ΟΣΕ και ο ΗΣΑΠ υπογράφουν με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (σε συνεργασία με διεθνή κοινοπρακτικά σχήματα) εφτά συμβάσεις ύψους σχεδόν 52 δισεκατομμυρίων δραχμών. Στις τρεις από τις έξι συμβάσεις του ΟΣΕ συμμετέχει η Siemens.
2001 Η HDW/Ferrostaal εξαγοράζει τον Σκαραμαγκά προς 1 δισ. δραχμές, με συμβάσεις τρισεκατομμυρίων. Λίγο μετά ο ΟΣΕ προκαταβάλλει στα ναυπηγεία 4,5 δισ. δραχμές!
2002 Η περιβόητη συμφωνία του Αμβούργου: στην κυβέρνηση διεξάγεται πόλεμος μεταξύ των αρμόδιων υπουργών. Αυτήν ακριβώς την περίοδο και το ρόλο που διαδραμάτισαν οι αρμόδιοι υπουργοί ερευνά η Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.
2004 Η HDW συγχωνεύεται με την Thyssen Krupp, που αποκτά τον Σκαραμαγκά με όλες τις εκκρεμότητες και ένα πρόστιμο 230 εκατ. ευρώ από την Κομισιόν για τις παράνομες κρατικές επιδοτήσεις.
2006 Στο Κίελο οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού διαπιστώνουν πως το υποβρύχιο «Παπανικολής» γέρνει. Αρνούνται να το παραλάβουν. Η ThyssenKrupp ενεργοποιεί την ΕΤΥΕ και την αποσχίζει από τη μητρική της μαζί με 202 εργαζομένους τότε (τώρα 160).
2007 Η Εταιρεία Τροχαίου Υλικού πωλείται στον όμιλο Dr Meyer.
2009 Η ΕΤΥΕ κάνει στάση πληρωμών και πτωχεύει. Οι 160 εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι από τον Μάιο του ’09 μέχρι σήμερα.
Σήμερα: Εχουμε καταβάλει στους Γερμανούς κατασκευαστές περίπου 1,4 δισ. ευρώ και δεν έχουμε παραλάβει ούτε ένα υποβρύχιο. Η ελληνική κυβέρνηση έχει συμφωνήσει να εξοφλήσει σε εννέα χρόνια, με καταβολή 50 έως 200 εκατ. ευρώ ετησίως, και να παραλάβει κανονικά και το υποβρύχιο που γέρνει.
Πηγές: Φίλιππου Σαχινίδη, «Τα Ελληνικά Ναυπηγεία», έκδοση του Ελληνικού Λαογραφικού και Ιστορικού Αρχείου και αρχείο «Ελευθεροτυπίας».
ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΣ ΜΙΑ ΠΛΟΥΤΟΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΤΕΤΟΙΑΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ΕΦΤΑΣΕ ΝΑ " ΦΑΛΗΡΙΣΕΙ" Η ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ? ΜΗΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΟΥΝ ΠΩΣ ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ?
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΜΕ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ιδρύθηκαν το 1956 από τον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο κατόπιν συμβάσεως με το Ελληνικό Δημόσιο, που κυρώθηκε από τη Βουλή με νόμο. Εγκαταστάθηκε στο Σκαραμαγκά στις εγκαταστάσεις ενός μικρού ναυπηγείου του Πολεμικού Ναυτικού, που σχεδιάστηκε το 1936 και ουδέποτε λειτούργησε. Σταδιακά εξελίχτηκε στη μεγαλύτερη ναυπηγική μονάδα της Ανατολικής Μεσογείου. Επεκτάθηκε σταδιακά με σειρά επενδύσεων στη διάρκεια των δεκαετιών 1960 και 1970. Την δεκαετία του 1970 η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε και στον εξειδικευμένο τομέα των αμυντικών έργων. Στα χρόνια που ακολούθησαν έλαβε ανέλαβε σειρά προγραμμάτων που αφορούσαν νεοκατασκευές, επισκευές και μετασκευές πολεμικών πλοίων.
12.9.1956 Σύμβασης και του ιδρυτή της εταιρίας Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. κ. Σταύρου Νιάρχου, που κυρώθηκε με το που έχουν ως εξής :
"Εις άπασας τας άνω περιπτώσεις, μετά την κατά τα ανωτέρω επιλογήν της περιοχής ανεγέρσεως του Εργοστασίου και την διαδικασίαν μεταβιβάσεως της περιοχής ταύτης προς τον Ανάδοχον, το Δημόσιον θέλει εκχωρήσει προς αυτόν, άνευ τινός ανταλλάγματος δι' ολόκληρον την διάρκειαν της λειτουργίας του Εργοστασίου, την αποκλειστικήν χρήσιν του προκειμένου αιγιαλού, ως και της απαιτουμένης δια την λειτουργίαν του Εργοστασίου θαλάσσιας περιοχής".
5. Με την παρ. 16 του άρθρου 1 τροποποιείται η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 16 που έχει ως εξής:
"Δια την αντιμετώπισιν των εν Ελλάδι πάσης φύσεως δαπανών λειτουργίας του Εργοστασίου ο Ανάδοχος θα διαθέτη τας εξ εργασιών εις δραχμές εισπράξεις αυτού. Εφ' όσον αι δραχμαί αυταί δεν επαρκούν δια την κάλυψιν των ανωτέρω δαπανών, υποχρεούται ούτος όπως εισάγη και εκχωρή εις την Τράπεζαν της Ελλάδος το απαιτούμενον συνάλλαγμα.
Το είδος του εκχωρουμένου συναλλάγματος δέον να ανήκη εις την κατηγορίαν των εκάστοτε υπό της Τραπέζης της Ελλάδος γενομένων παραδεκτών.
ΑΡΑ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΧΕ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΙΑ ΤΗΣ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε.
ΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ Ε.Τ.Β.Α ΑΦΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΟ ΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΩΣ .
ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ ν.δ. 3593/1956 ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΗΚΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΙΓΙΑΛΟΥ ΣΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΣΤΟΝ ΝΙΑΡΧΟ ΕΧΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΑΡΧΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ.
Η ΕΡΕΥΝΑ ΟΜΩΣ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΩΣ Ο ΧΩΡΟΣ ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΥΠΗΡΧΕ ΣΑΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ 1939 ΑΦΟΥ ΕΚΕΙ ΗΤΑΝ ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ Β ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ( ΠΙΘΑΝΟΝ ΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ) ΑΡΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΗΚΕ Ο ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΙΑΡΧΟΣ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚ ΝΕΟΥ .
ΜΕ ΤΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ? ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΠΟΥ ...
ΤΟ ΕΙΡΩΝΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΕΝΩ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΣΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ .
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΡΘΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΧΡΟΝΙΚΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΤΗΣ " ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ "
Το 1985, τα ναυπηγεία εθνικοποιούνται. Με την κρίση στην ελληνική βαριά βιομηχανία να συνεχίζεται, τα ναυπηγεία προσπαθούν να επιβιώσουν συνεργαζόμενα με τα γερμανικά Blohm+Voss για την παραγωγή εν Ελλάδι των νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού ΜΕΚΟ 200ΗΝ - κλάση "Ύδρα". Τρία από τα τέσσερα πλοία που παραγγέλθηκαν κατασκευάστηκαν εκεί, και παραδόθηκαν τα έτη 1992-1994. Η συνεργασία συνεχίστηκε με την κατασκευή των νέων υποβρυχίων τύπου 214 και την αναβάθμιση των παλαιότερων 209 (πρόγραμμα Neptune).
ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥΣ ΟΙ ΤΟΤΕ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ? ΠΩΣ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΥΝ ? ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΤΗΡΟΥΣΑΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ? ΕΜΕΙΣ ΣΑΝ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ? ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΗΠΩΣ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ?
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΟΙΟΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΣΑΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ? ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΝΑΜΕΜΕΙΓΜΕΝΟ ΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΛΙΣΤΑ " ΛΑΓΚΑΡΝΤ " ΠΟΥ ΩΣ ΔΙΑ ΜΑΓΕΙΑΣ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΑΥΤΗ ΛΙΣΤΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΥΔΕΙΣ ΔΕΝ ΕΒΡΕΘΕΙ " ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ " ( ΟΛΟΙ ΑΘΩΟΙ ).
Στις 23 Οκτωβρίου 2018 μετά από πολύωρη απολογία του ενώπιον των Ανακριτών Διαφθοράς, ο Γιάννος Παπαντωνίου και η σύζυγός του Σταυρούλα Κουράκου κρίθηκαν προφυλακιστέοι με την κατηγορία της νομιμοποίησης παράνομων εσόδων ύψους 2,8 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων που φέρεται, κατά το κατηγορητήριο, να έλαβε παράνομα ο Γιάννος Παπαντωνίου, για τη σύμβαση 010Β/03 η οποία υπογράφηκε στις 06/02/2003 για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής έξι φρεγατών τύπου «S» του Πολεμικού Ναυτικού, με αντισυμβαλλόμενα μέρη την εταιρεία Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ, ως κύριο ανάδοχο, με υποκατασκευαστή την εταιρεία THALES NEDERLAND BV και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
ΠΗΓΗ https://blogesyartemidos.blogspot.com/2020/09/blog-post_24.html?spref=tw
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ 2
ΦΑΡΩΝ 136 ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Email e.sy.kalamatas2@gmail.com
Email e.sy.kalamatas2@gmail.com
ΤΗΛ. 27210-26938 ΚΙΝΗΤΟ. 6977-625844
Δεν υπάρχουν σχόλια